första advent

Haft fullt upp, därför har jag uppdaterat dåligt....

I onsdags var det tippendags igen. Jag körde ner Noa å Elona då Anns ingen bil hade. Tog sen med släpet och vi satte igång att lasta. Rev ett plank och bakom det hittade vi allt möjligt, bildelar, fönster, rullstolshjul mm... Kan undra vad de som bodde där innan tänkte med...
Hela tiden vi fixa i Annas trädgård höll bärgare på att plocka upp en lastbil som vält på "sillarundan", nästan precis utanför deras hus. Mycket folk som passera, väldigt nyfikna hehe...;)
Blev bara 2 vändor, Thilia å Max var inte lika medgörliga som sist...
Hämtade Elona å Noa å åt sen på Florens. Åkte hem å lasta ett lass med glasskivor på kärran, tänkte slänga det innan spinningen imån.
Kolla på Bonde söker fru på kvällen, spännande när Anette e med!! Undrar hur det går?....

Torsdag och sångdags. Sena idag, vaknade 20 i 9!!! Tog bilen ner och där blev det en trevlig stund som vanligt! Barnen målade tomtar i trä bla.
Hemma blev det mat och lite fix. Mange skulle på julbord så jag lämnade barnen hos mamma innan jag å Anna åkte till Tenhult å spinningen. Först en sväng till tippen, bra uppvärmning!!=)
Spinnade, gick bra, inget ont i baken!!!=D
Hämtade de små och sen duschade vi alla 3, gick bra det med hehe! Thilia satt å pillade på schampot som rann förbi på golvet, hon var lite rädd för vattenstrålen, men tyckte ändå det var kul att röra den hehe!! Lite skräckblandad förtjusning!!

Fredag och Öppna för Elona! Hon följde med Anna dit. Jag skulle iväg och ha kul med Anna, Lotta å Jessa, Jessas tur att bli firad!!
Mange kom hem vid 10, då åkte jag å Lotta iväg. Köpte max å mcD mat med till Anna. Åt den å sen åkte vi till Halmstad på kringelkrokar vägar, jag hade aldrig hittat hem igen... Kom fram och hade några roliga timmar med att lösa klurigheter å klättra å klänga mm på aerosfortet. Efter det körde vi 20 min laserdome, skitkul!!=D Å sen blev det dags för Jessas bullriding hehe!! Var nog jobbigt, men kul att titta på hehe!! Åkte sen vidare hemåt och stanna i Smålandstenar för en "nostalgipizza". Åt alltid där när vi gick på Segerstad, skitgoda pizzor och var det nu med! Efter det åkte vi till Segerstad för dusch och göra oss iordning inför Gisleparken och Lasse Stefanz!! ÅKte dit och hade jätteskoj!!=)
Slut vid 2, hemma hos Anna vid 3 ca och skulle sova. Jag hade planerat att sova lääääänge, men inte det inte..... Snurra i ca 2 timmar, på toa en gång å ner å dra ur kontakten på Annas väckarklocka osm ringde länge å högt utan att vare sig Ost eller Päron vakna.....;P När jag väl somnat vakna jag ett par ggr innan jag steg upp ca halv 12.... Kul....NOT!!! Åt frukost hos Anna och åkte sen med Lotta hem å¨va hemma ca halv 4. Inget dålig, trots att jag faktiskt drack en hel del...!! Skönt!
Blev en del knas kort, kommer nog några senare...
Väl hemma plockades ljusstakar fram och kikade lite på hockey. Fixade mat å sen kröp vi alla i säng. Jag var ganska trött....

Idag söndag åkte Mange å jobba vid 6. Jag å barnen tryna till 9 ca...;P Gott!
Städade sen å fixade upp nya gardiner. Lagade mat. Å sen ett besök framma på julskyltningen. Gick tipspromenaden. Missade tomten, men stanna å kika på prisutdelningen och tur var det, Elona vann 1:a pris i barntävlingen på tipspromenaden!! Ett märklintåg!! Hon var faktiskt lite stolt å glad min tjej!!!=D Mamma med såklart...;P
Väl hemma blev det kvällsmat å dusch å nattning. Kollat på Troja nu å ska krypa i säng, imån e det dagis å mer tippen besök!!

Natti!!




Kommentarer
Anna

Noa tyckte tomten va spännande men frågade flera gånger efter Elona :)

2009-11-30 @ 06:54:16
URL: http://annaisismyname.blogg.se/
Jonas

När var det jag skulle komma och leka med elonas tågbana :)

2009-11-30 @ 23:01:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0