Long time no see

Tiden rusar på! Fullständigt galet fort! 🕝🕰⏰⏱

Hänt massor, missar förmodligen hälften men vad gör det egentligen. 😏

Ställde upp vagnen 1:a april. Påsk firade vi på Sturkö med andra glada campare. 
Vi blev medryttare på Prinzen, världens snällaste och goaste lilla ponny. Thilia lär honom puss för "det måste han kunna när vi gifter oss gangsterPrinzen och jag" säger hon!😂😂💕
Början på maj fick vi även låna Trula och 2 glada töser red iväg med mamman på cykel efter. 2:a galoppen stack hon med Elona på. Hon drog hem och klarade inte 90 graderskurva på asfalt utan gick omkull och Elona fick höger knä mellan häst och asfalt och bakre korsbandet gick av. Fick gå med en ortos i ca 6 veckor, ingen ridning mm. Ingen glad tös, men kunde gått sååå mycket värre! Gick hyfsat bra med hästen oxå.
Var på Liseberg med nästan hela årskurs 9, jag och 3 pappor. Vi hade jättekul och ungarna skötte sig kanonbra! Jag åkte massor, många år sen jag gjorde det! 🥳😍🤩
Skolavslutning, Elona slutade 9:an och Thilia 6:an. E har riktigt bra betyg, har sökt till vård och omsorg räddningsmedicin på Drottning Blanka gymnasiet i jkpg i 1:a hand och häst på Tenhult i 2:a och har kommit in på båda om hon vill. Jag tror hon väljer sitt 1:a val, men så kul att hon kom in!
Thilia kämpade vi i skolan med nästan hela våren, hon hade 6 f och gick ut nu med 2, tyska och samhäll. Samhäll var hon godkänd i i jul men där var olika delar vi inte gjorde klart så därav f. Så hon kämpade bort 5 f, fick ett nytt dock men fick även mer självförtroende på vägen. Många tårar, mycket bråk men oxå en massa skratt och kärlek på vägen och så stolta vi var när vi kollade betyget!! Hon insåg att det inte krävs så mkt jobb ändå för att lyckas, så i höst kör vi på med nya tag igen! En del nya lärare och högstadium. Förhoppningsvis även "snällare" vänner, de hon umgås med nu är inte jättebra för henne men svårt att påverka där… 
Semester. Haft en vecka nu och har 4 kvar, underbart! Vi får lite besök då och då, precis lagom. Umgås med campingbästisar, båt, sol och bad. En lisebergssväng blir det. En hel del cykel, promenad, springa och träna fötter. Går mest barfota nu, fötterna är mkt rörligare och bättre! 
Jag mår bra! Älskar livet! Längtar efter att få upptäcka olika ställen och bli ännu bättre på att leva livet! 

Vänner kommer genom livet. Jag har haft många vänner som kommit och gått. Ibland undrar jag vad jag gör för "fel" när vänner glider undan. Men livet är nog sånt, perioder har vi samma tycke och tänk och då lixom passar man ihop. Sen ändras livet och man glider isär. Inte som ovänner, det har jag inga jag vet om. Men livet ändras iom man växer upp, tar nya vägar. Bildar familj. Bildar ny familj. Flyttar. Nytt jobb. Osv. Lär känna nya människor. Jag har vänner kvar sen jag var liten, men inga jag umgås med. Jo en, men vi är ju släkt och växt upp ihop😏 
Min allra bästa vän idag är min älskade livskamrat, min man. Vi tänker lika, och tycker lika om nästan allt! 
 Ändå saknar jag ibland den vännen man kan ringa när livet är skit för det är det ibland, den man, (eller jag för varför säger man man eg?) kan gå ut och roa sig ihop med, den man ringer för att bara tjöta om allt och inget. Den man gör resor med och åker och shoppar med och bara hänger ihop med över en kopp te eller ett glas vin. 
Jag har haft några Anna genom åren i mitt liv så jag kan väl säga att jag saknar Anna😉😉 Anna i högstadiet, Anna på gymnasiet och Anna i vuxenlivet. Olika Annor men mina Annor. Vi har haft så otroligt kul genom åren. Vi har glidit isär av olika anledningar oxå.  Kanske kommer en ny Anna in i mitt liv en dag.  Kanske nån av mina Annor kommer igen. Vem vet? Jag hoppas dock på något av det. Livet kan vara lite ensamt även om det är fullt. Och kanske är det rent av jag som glidit ifrån med? Jag som slutade höra av mig. Har förmodligen hänt med och inte bara till Anna utan kan varit till Maria, Carro, Sara, Jessica, Pernilla. Vi hörs av och vi måste ta tag i det och ses. Händer det?😏 Nej det är livet tydligen. Kanske. Eller så är det bara så man säger, ska säga för det låter bra. Känns bra. Man önskar nog lite att det ska bli så med såklart. 
Jag ska ändå bli bättre på att göra så mer. Jag ska höra av mig och bestämma en dag att ses och hitta på nåt. Bara en fika och tjöta. Hänga och prata om livet. Jag behöver umgås lite mer. Sen är jag inte ett dugg avis på de som måste vara 10-15 pers och umgås jämt, nångång kan det va kul men jag vill även ha min frihet att krypa undan lixom. 😏 Livets balansgång! Jag kan lätt umgås med många utan alkohol, sorgligt med de som inte kan det. Som inte ens har försökt och jag vet att de finns.😏 
Men iaf nån att höra av sig till närsomhelst och som finns där. Jag har många vänner men vi pratar inte ofta. Men just den där vännen, den du vet alltid finns och som är med på galenheter, man skrattar och gråter ihop med.  Den vännen kan jag sakna. 
En Anna helt enkelt🌸

Plättan (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0