Idag hyllar vi våra pappor

Världens bästa pappor till och med.

Min man är en av dom. Han gör allt för sina töser. ❤️

Min pappa då? Jag har minnen och uppfattning om att jag hängde mycket med honom, jag var med på hans jobb då och då, inte ofta men det hände. Jag fixade med husvagnen och tältet på semestern ihop med honom. Han gick på föräldramöte och kvartssamtal. Men mina intressen, eller intresse🤷🏼‍♀️, det var aldrig varesig han eller mamma med på. Jag åkte till stallet själv även första gången. 
Jag ser idag alla som hyllar sina fäder. Och jag hyllar deras fäder med för de är bra. Men jag hyllar inte min. Han försvann ur mitt liv när han lämnade mamma för då lämnade han även mig. Han var fotbollstränare ett tag åt min bror men sen lämnade han honom med. 
Ingen student har han närvarat. Missat många födelsedagar. Han blev morfar men missade det i flera år. Han har inte varit speciellt närvarande och är inte det nu heller. Vi hörs av, födelsedagar, jul och ja jag ger honom lotter idag. Men jag hyllar honom inte. Bengt har varit mer morfar åt mina barn än min pappa. 
Elona spelade en låt för mig för några veckor sen, like my father heter den med Jax. Hon sjunger att hon vill hitta en man som älskar henne som min pappa älskar min mamma. Och jag blev tårögd för det ÄR ju så😂 Vi har nåt mina föräldrar aldrig haft. Inte vad jag minns iaf😏 Och Mange är bra med sina töser. Det är inte min far med mig. Om jag försökt? Jag har ringt, jag har hälsat på. Men det är inte så att han sliter ut min tröskel eller ringer mig. Så🤷🏼‍♀️ 
Min far är en snäll man, och ber jag honom om något så ställer han upp och han hjälper till med en och annan liten suck för jag är lite besvärlig och vill väl gärna ha inte den enkla vägen alltid😉🙈 
Och kanske begär jag för mycket. 
Jag har iaf en pappa. 
Men lite engagemang utan att behöva be om det, eller be om ursäkt för en behöver be om hjälp. Min upplevelse är sån. 

Jag ställer upp för mina barn. Jag gör allt för dem. Kanske är jag gör mycket åt det hållet istället? Jag curlar dem inte. Men frågar om de vill ha min hjälp iaf. Och ber de så kan jag gör jag vad jag kan. 

Men hylla min far gör jag inte. Han har aldrig gjort nåt för mig för min skull, inte vad jag minns. Sen kanske jag har glömt eller förträngt. Men nåt borde jag väl komma ihåg.. 

Jag hyllar mina barns far. Och min mans far. 

Fasen vad jag låter glad i livet nuförtiden😏🤷🏼‍♀️

Plättan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0