fredagsmys

Upp ca kl 7 idag, Thilia vakna då och Elona sov en stund till. Nångång under morgonen hamnade hon i våran säng, men inte trängandes med mig så det var ok!

Gick till öppna med Anna å barnen. Noa cykla 3 hjuling å Elona åkte med där bak, de e för söta de där 2! Fast ibland kan de med bråka, tur det inte e så hemskt ofta!!=)

Kom hem å slöade lite. Fixade mat, lasange idag.

Dedde kom en sväng å även mor min. Mamma å Bengt ska till Ullared imån, hade gärna hängt med men hade ingen lust att sitta bak i skåpet på opeln!!

Elona var sen med Mange å fixade lite ute, körde hem Emils gräsklippare, parkarade paddorna på släpkärran så de kommer "hem" till cramo igen, handlade lite å hämtade mer pinnar (ved, Elonas ord hehe).

Gjorde tacos till kvällsmat å åt framför teven, myspys å gottigt!!

Elona har börjat prata med s, hon har annars hoppat över det, saft blev daft, mössa blev mötta osv, men nu kommer det mer s å det ekul! Även mycket rr i alla ord. Hon e så himlans gosig min tjej, kan ibland bli tokig på alla ideer hon har men det hör ju till 3 årsåldern, men det frestar på sånt.... Men man smälter när hon lägger sina små armar om halsen å säger mamma, jag älkar dej!! Åsså får man en blöt puss med hehe!! Mamma älskar dig med Nonita min fina gosetjej!!=)

Kikar lite på idol nu, blir nog bädden snart, trött idag.

Thilia somnade själv idag, gav henne välling, inte mycket intresse för den dock, säkert mätt sen gröten. La henne i sängen å hon snurra å greja. Lyfte upp henne igen å hon drog min tröjärm i ansiktet å då kom jag på att om jag lägger hennes "gose" vid ansiktet så kanske hon somnar å det gjorde hon!! La ner henne, på med täcke, gose över ansiktet å hon mixtra lite å sen sov hon!! Kan ju hoppas det funkar fler ggr å inte va en engångsgrej... Kom på att hon somnat några ggr så i vagnen med filten vid ansiktet så...=)

Hoppas du får en kul kväll Anna, vad de nu e Roger hittat på!!! Spännande, vill med ha en sån surprise!!!=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0