knorrvaccin

Inatt kom Elona tassande, kröp ner hos Mange och gnällde lite, hon ville tvätta sig. Inte konstigt, hennes ögon var illklabbiga av gojs stackarn! Jag tvättade henne och sen kröp hon ner hos pappa igen. När jag la mig så kom hon över till mig och ville sova så det fick ju gå.... Jag har sovit bra ändå faktiskt, tar vara på all sömn man numera får....
Nona fick va hemma från dagis idag, har inte gått i många knop direkt. Hon fick en film jag köpte igår, Ronja Rövardotter. Den har gått typ hela dan, har inte gjort mig nåt, jag älskar den!! =) Elona gillade den med, "rövarlotta" säger hon hehe... Hon pratar väldigt bra min tjej och har gjort från början faktiskt, men vissa ord förvrängs lite tokigt och det e lite kul!!;)

När Mange kom hem vid 4 åkte vi till vårdcentralen för att vaccinera oss. Var ju några där när vi kom, men kom ännu fler när vi satt och vänta på vår tur, verkade lite kaosartat men flöt på ganska smidigt! Elona sa hemma att hon inte ville ha nån spruta och hon var lite nervös när vi väntade. Sen småskratta hon lite när hon såg pappa få spruta och inte göra en min, åsså mamma likadant, kändes ju inte så det var inget att grins över! Hon satt i pappas knä och sa inte pip när hon fick sin. Hon fick dessutom 2 klistermärken, Thilia skulle ha ett med ju...Japp hon fick sin spruta med lillgosan, i benet och aj det var inte kul, hon blev lessen men som tur va gick det över fort!!=) Stannade vid konsum, lovade Elona glass när hon tagit sprutan! Ganska nöjd tjej trots allt!!

Väl hemma kollade vi på Ronja en gång till, åt lite kvällsmat och nattning. Thilia somnade fort trött ikväll. Elona somnade ganska skapligt med, men nu när jag skriver är Mange hos henne och jag har varit uppe 3 ggr, hon har fått ventouline då hon är jätteslemmig och hostar, ögonen har jag tvättat en gång.... Undrar hur denna natten kommer bli...=( Min stackars lilla gosa... Jobbigt när de inte e pigga...

Nu ligger hon i pappas säng och vi ska gå och sova med, bäst att passa på, vet ju inte hur mycket sömn man kommer få...

Natti...



Kommentarer
Anna

Duktig Nona!

2009-11-18 @ 21:21:48
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0