promenix i snöblask!!

Börjar med gårdagen, missa visst den...
Gick till dagis med Elona, lite kiv om vem som skulle gå på trottoaren... Gick runt Snuggarp å även Swedoor, skönt! Fixa mat, kassler å ris. Gick till dagis å hämta, tog fabriksgatan hem, strategiskt, finns inga trottoarer där...! Gick till mormor en sväng, prata i dörren, Elona tjura ändå lite på hemväg, orka inte gå utan la sig ner, rakt i hundskit, mysigt värre! =S Hem å tvätta kläder, lagom mysigt sånt....
Kolla lite på tv å dator, Elona somna i soffan, sov som en sten gick inte att väcka... Gjorde fläskpannkaka, Jag å Mange å Thilia åt. Thilia gillade det skarpt åt massor hehe! Väckte Elona, tog en stund. Hon å Mange duscha, sen läste jag saga å hon somna igen, för att vakna av hosta... Blev borst av tand som vi glömt, toalett, å sen somna hon jämte pappa. Jag greja lite innan jag la mig, bar in sovande barn i sin säng, som runt 5 kom intassandes till pappa igen...Sketonge!=)

Idag gick vi till dagis igen i småregn. Gick runt Snuggarp igen å tog kärleksstigen på vägen hem. Hem å fixa lunch, potatisgratäng med kassler i.. Gick och hämta, hade börjat snöa massor! Gick runt Tryggarp hem då barnen inte varit ute på dagis idag (!?!?!). När vi kom hem såg vi ut som snögubbar haha!! Skönt att röra på sig iaf!
Mange fick klipptid hos syster så vi åkte dit å han blev ganska mycket skalad...
Hem å fixa med kvällsmat å jamis. Thilia gav jag välling uppe, la henne i sin säng å gick ut, hon snurra å feja. Gick in efter en stund å la henne igen, tutte i mun å snuttefilt vid ansiktet. Gjorde om det igen efter en stund å gick sen ner å efter en stund gick Mange upp å gjorde samma sak igen, la henne ner med tutte å snuttefilt å sen var det tyst!! Jippi, gick bra idag, kan ju hoppas det funkar i fortsättningen med!!=D
Nu blir det bädden, ska åka å slänga skräp imån med Anna!!



Kommentarer
Anna

Duktiga vi och duktiga Thilia!

2009-11-11 @ 08:36:32
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0