Skräpslängardag!

Bestämde med Anna att hon skulle lämna Noa och Elona på dagis så åkte jag å hämtade släpkärran. Har inte kopplat släp på lääänge men det gick fint. Åkte till Anna och backade in på uppfarten, gick fint det med för det var ännu längre sen jag backa med släp!! (Om man inte räknar att backa med traktor!!)
Lasta på alla säckar som skulle med, blev inte fullt så jag fråga om hon inte hade mer som behövde slängas. Jo torktumlaren sa hon så den åkte på med. Nåt mer?? Å ja det fanns mer.. Hiva på gamla fönster som stod på baksidan å en låda med glas bla. Åkte sen förbi lulle å hämta handskar å sen vidare till tippen, hivade detta lasset å åkte hem. Fanns ju mer som sagt så vi slängde på mer glasskivor å en hög med bräder, blev fullt å åkte en vända till. Blev nu matdags så vi åkte till Florens å käka, smidigt så slapp vi slösa tid på laga mat!
Tack för maten Anna!!=)
Gav de 2 små mat med som hittills skött sig exemplariskt och sovit som grisar i bilen! Åkte hem till Anna igen å skulle ta mer glas på andra sidan trädgården, backa upp kärran å då insåg vi att ska vi få med glaset där får vi ta högen med bräder framför först... Lagom multna med hehe! Börja lasta på, Anna åkte efter 2/3 dels lasså hämta barnen på dagis. Sen åkte vi med detta lasset med, Anna tog en bil med stora barn, jag med släp å små barn. Hivade det å bestämde att vi kör en gång till, hinner det innan de stänger vid 4! På väg hem hade jag sällskap av en sjungande Max som var vaken å lagom missnöjd med tillvaron för tillfället!!;P Han somna när jag svängde av stora vägen, vakna igen när jag stängde bildörren. Roger hade kommit hem då så han kom å hjälpte till att lasta. Thilia hade med tröttnat på bilåkning vid detta laget, vilket är förståeligt!! Anna stannade hemma med alla 4 barnen så åkte Roger och jag till tippen för 4:e gången idag! Gick fint denna gången med, Anna fixade fika när vi kom tillbaka, vi plocka upp Mange på vägen med så hade vi en trevlig stund med fika å lek!
Sen hem, Mange tog med Elona och hämta pinnar, kvällsmat och sen sängen. Mange läste för Elona, hon somna snabbt ikväll. Jag gav Thilia lite välling, Emil kom en sväng så jag satt längre i soffan än jag tänkte med T. Gick upp med henne och la henne i sängen, sa godnatt å gick ner. hon fiffla lite i sängen en stund, blev sen lessen å arg å protestera högljutt. Jag gick upp, gav henne lite mer välling, gav tutten å gick. Hon rumla runt lite till, men sen blev det tyst, hon hade somnat! Kom ett par ljud ifrån henne lite senare, men det brukar det alltid göra. Skönt!!=)
Har kikat på tv å lite data å ska nu knoppa in, imån blir det sång å sen 2-årskalas!
En kul dag då jag gillar att riva å slänga skräp, kul när det syns att det försvinner lite! Blir mer nästa vecka!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0