dagispromenix!

Japp minsann, idag har jag rört på fläsket det var sååå skönt!! Både att röra på sig å vädret var kanon!!!=)

Började dagen 10 över 6 ca, Thilia ville då inte sova mer. Trodde hon sovit hela natten för jag hade inte varit uppe, men det hade Mange! Han gick å la sig vid 12, (efter att somnat i soffan!!) å strax efter så börja Thilia böka å gny så han gav henne flaskan, gött för mig som slapp, sov som en gris!;)
Upp då å skutta ner, Mange hade tänt i kaminen så det var varmt å skönt. Väckte Elona halv 8, klädde barnen å fixade, sen åkte vi till dagis. Lämnade Elona som skuttade in som alltid på glada fötter, säger knappt hejdå, har hon inte tid med...! Åkte sen ner till Sandella för å fixa lappen med inkomstförfrågan så den kom i tid till kommunen. Vidare till Nässjö å tanka å tog ut pengar bla. Hem igen, laga mat, gav Thilia mat å sen iväg med ett mess till Anna å fråga om hon skulle med å gå till dagis å hämta huliganerna. Å hon svara ja, tur det, alltid roligare å gå med henne ner!!=) Var såå skönt som ja skrev tidigare!
Gick bra å gå, pep lite i mina lungor men skönt ändå med frisk luft!
Räfsade ihop de sista äpplerna, har varit hur många som helst i år ju! Flera som hämtat en massa till älgarna å Nicke till deras grisar. Nicke vet jag inte hur många gånger han varit här, runt 6 ggr iaf!!
Mange kom inte hem idag som han brukar, han kom vid 9 ca, hade hjälpt en jobbarkompis byta bromsar på bilen, hans kväll räddad där...
Elona kolla på tv vid halv5 tiden, å när jag titta åt hennes håll sov hon. Som en gris!! Kl va då 5 å hon gick inte att väcka. Kul tänkte jag, är hon uppe sent ikväll då. Men där tog jag fel, hon sover ännu!! Kom för en halvtimme sen å ropa, jag gick upp med lite ventoline då hon var så rosslig å hostig, parkerade henne i pappas säng å tog på pyjamas å hon somnar om igen! Otroligt, men tror hon behövde sova, varit lite smågrinig sista dagarna.
Thilia somnade halv 9 ca, hon med jättetrött.
Å jättekul att få följa Anette i bonde söker fru!! Jätte spännande, hon blev utvald som en av 4 å flytta in hos bonden Janne, häftigt!=D
Nu ska jag gå å sova, lite toabestyr först bara.
Imån e det stora å små, vi ska gå ner sa vi, hoppas det går lika bra som det gick idag, måste komma igång å röra på fläsket nu, har en hel del kilon som jag vill ha bort så förkylningen önskas långt långt bort......

Ha´de!!



Kommentarer
Anna

Det är verkligen skönt att röra lite på sig! Men nu längtar jag efter en sån där härlig långpromenad utan sniglarna!

Kram

2009-10-29 @ 20:57:58
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0