Gillar denna...

Mamma och pappa satt och tittade på tv.
    Mamma sa " jag är trött och det börjar bli sent
    jag tror att jag går och lägger mej "

    Hon gick ut i köket för att göra i ordning
    smörgåsar till nästa dags lunch, tömde
    popcornburken, tog ut kött ur frysen
    till dagen därpå. Såg efter hur mycket
    corn-flakes det fanns kvar i kartongen
    fyllde på socker i skålen, satte socker
    och skedar på bordet, och gjorde kaffe-
    bryggaren klar till att brygga.

    Så la hon kläder i torktumlaren
    satte på en ny tvätt, strök en skjorta
    och sydde fast en knapp.
    Hon tog upp tidningarna som låg på golvet.
    Hon samlade ihopleksaker som låg på bordet
    och la ner telefonboken i lådan.
    Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg
    och hängde upp en handuk på tork.

    Hon stannade vid skrivbordet
    och skrev en lapp till skolan
    la fram småpengar till barnen och tog upp
    en bok som gömt sig under en stol.

    Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna
    och satte frimärke på kuvertet.
    Skrev en minneslapp och la båda bredvid
    sin portmonnä.
    Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkrämen
    borstade sina tänder och kammade håret.

    Pappa ropade från vardagsrummet:
    " Jag trodde att du skulle gå och lägga dig ?"
    " Jag är på väg" svarade hon.
    Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut katten
    och såg till att alla dörrar var låsta.
    Hon tittade till barnen, släckte deras lampor,
    hängde upp en tröja påen stol,
    och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen.
    Pratade lite med dom stora barnen som satt
    uppe och gjorde läxorna.

    I sitt eget sovrum ställde hon väckarklockan
    la fram kläder till nästa dag
    och tog av sängöverkastet.
    Hon skrev ett par saker till på minneslappen.

    I samma ögonblick stängde pappa av TV:n
    och sa till sig själv:
    " Om man skulle ta och gå och lägga sig"....
    och så gjorde han det !!!



Kommentarer
Anna

Den stämmer precis!!!

2009-10-30 @ 22:04:54
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0