helgen....

Igår var det frallefrukost, Mange å Elona var framme å handla. Seg morgon med, jag satt uppe med Thilia från kvart i 4 till halv 6...zzzz.... Kölla på en film med Julia Roberts, kul sådär på småtimmarna... Somna direkt när när jag la mig, Mange gick upp 10 över 6 med Elona som vaknade då; Pappa, ska vi gå ner nu?? =) Thilia vaknade efter en stund så han hade henna nere med å jag tryna till 8ca när han kom upp med liten fär å åka fram då...

Sen hade vi lite fixar dag, rev ut i garderoben, satte upp några hyllor till å rensa bröte. Blev fogat i duschen på golvet, rinner ej ut vatten mer gött. Satte upp kakel vid lilla fönstret i köket. Å en hel massa annat småpyssel. Jag lagade en del kläder bla.

Mamma å Bengt kom på fika. Vi kolla på hockeyn då, blev fika i pausen hehe. När de gått titta vi vidare å då skicka mor ett sms å fråga om vi ville ha mat å de tackar man ju inte nej till så efter hockeyn, som sluta 4-3 till HV, gick vi bort till mamms å Bej å åt kyckling å ris, mumma! Kolla på tv å kl va kvart över 11 innan vi kom iväg hem. Båda små sov, Elona i mammas säng å Thilia i mitt knä. Thilia sov som attan hela vägen hem å Elona somna igen i sin säng. Å vi med, särskillt jag!

Idag låg jag länge igen, eller länge å länge, fick ju en extra timme då de var klockomställning till vintertid, jobbigt påfund.... Blir det mörkt fort på kvällarna, el redan eftermiddagarna...

Fortsatte med röj här hemma. Syster yster ringde vid 11 tiden å undra om jag skulle med till a6. Tackar man ju ej nej till så jag ringde mamma å fråga om hon kunde ha barnen en stund så mange fick jobba ostört å det gick fint. Åkte in å gick i nästan alla affärerna tror jag!!=D Hade kul, hittade 3 fina halsband på guldfynd, köp 3 betala för 2. Köpte tofflor till mamma i fördelsedagspresent, blir kalas på tisdag! Jennie hitta även ett par tröjor å en kjol. Kul!!=)

Hämtade barnen å gick hem. Mange hade fogat de han kakla igår, fixar med kyl å frys så dörrarna inte går igen då de stått snett, ett par lister hade kommit upp mm.

Blev sen lite mer fix, nya lakan å sånt, å sen bad av 2 barn. Thilia tycker det är jättekul å plaska i vattnet så hela badrummet var genomblött innan hon var klar haha!!=)

Kvällsmat å tandborstning, jamis å sen bädden, 2 små tjejer sover nu gott. Jag å Mange har kollat på film, ska nu ta å ge katten mat, hänga en maskin tvätt å ladda en ny. Imån e det dagis igen å när Nona e lämnad blir det fika å tjöt hos Ann


Kommentarer
Anna

Känns som en fullspäckad helg! Tack för fikastunden idag!

2009-10-26 @ 13:17:53
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0