Långfredag!

Gick upp med Thilia strax innan 7, vi kolla på tv. Eller Thilia plocka med sina grejer å jag låg på soffan å slumrade. Ibland tar hon svängen förbi mig och slår nåt i mitt huvud, eller bara vill kramas eller komma upp i soffan å traska lite. Hon e så go och kramig min lilla tjej!!=)<3

Elona kom ner å sen även Mange. Vi åt frukost och sen tänkte vi ta en fika hos Maj å Gunnar på kullen. Mange ringde å vi blev bjudna på påskmiddag istället, inte illa det!!=)

Innan vi kom iväg till kullen hände en liten olycka här hemma... Elona klättrar å klänger och hoppar i soffan jämt, lyssnar inte alls på att det är farligt.... Och idag föll hon baklänges och slog i bakhuvudet i högtalaren som står där. Jag var uppe å Mange ropade med panik i rösten att jag måste komma ner och det fort. Elona skrek och det kom blod typ rann en hel del....=/ In på toa och på med handduk, Mange hämta is med som vi höll emot och det tyckte hon var skönt. Hon fick ett rejält jack, det slutade blöda och vi var lite fundersamma om vi skulle åka in med henne eller inte. Vi åkte inte till slut, lite svårt att plåstra med håret, och sy tror jag inte de gjort iaf. Hon fick alvedon och sen duscha jag henne. Sa att det kan svida men det gjorde inte alls ont sa hon, skönt det! Och sen satte jag upp 2 söta små flätor så inget hår var ivägen utan kunde ha lite koll på det...Men hon har inte haft ont mer, jag kan röra där utan att hon har ont. Har blivit en liten skorpa på nu lagom till sängdags, kommer säkert vara lite blod på kudden ändå imån... Men vi hade hjärtat i halsgropen både jag å Mange innan vi fatta att hon inte höll på att dö av smällen....;) Är det värsta hon varit med om hittills i sitt liv, inte kul när det kommer blod så. Men hon ligger ändå i lä mot sin mor, jag cyklade omkull och slog i huvudet när jag var 4. Mamma väntade Emil och var stor som ett hus, jag slog omkull och det blödde massor, fick sy några stygn och fick medalj och glass hehe!! Men minns ännu hur ont det gjorde att sy...

Sen åkte vi till kullen och åt mat och blev kvar till ca kl 18 innan vi kom hem. Fixa kvällsmat till tjejerna, nattade dem och sen slöat framför tv. Ska nu ta och knoppa in, imån kommer systeryster m sambo hit å grillar, ska städa och fixa lite innan dess. Behöver putsa lite fönster med....=)



Kommentarer
Maggis

Hej Annica.

tack för hälsningen i min GB...kul att du bloggar...kommer att hälsa på här varje dag nu...lite nyfiken på vad ni har för er är man ju.

Vad otäckt med lilla stumpan...tur att det gick bra. Säger som en barnmorska sa till en orolig mamma som fick barn samtidigt som jg fick Malena: Du kan ta i honom han är gjord för att hålla i ca 80 år och tål mer än du tror !!! Ligger nåt i det.

2010-04-03 @ 13:52:20
Annica

Hej Maggis! Kul att du tittar in här med! Försöker knappla ner ett par rader varje dag, men ibland är inte tiden på min sida riktigt.... Haha, ja det stämmer ju det med att den ska hålla typ 80 år, men det var 1:a ggr hon slog sig så illa, man blir allt orolig ändå! Men det gick ju bra och det var säkert inte sista gången hon slog sig!! Välkommen hit!!=)

2010-04-05 @ 00:14:26
Fanö

Var det den där gången du cyklade ner för backen bredvid vårt hus?

Jag fick en bild i huvet, att jag såg olyckan. Blä

2010-04-08 @ 18:00:44
Annica

Japp Fanny, det var den gången....

2010-04-11 @ 17:19:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0