Onsdag

Tog bilen idag till dagis, hämtade med en kartong hem från Manges jobb, ska lägga ner babysittern, bilstolen, vagninsatsen mm däri. Busade med Thilia en stund innan vi fixa mat. Hon var duktigt trött när vi sen knallade iväg till dagis, tog svängen om Tryggarp å hade sällskap av Anna å Max. Lilla fröken tog tid på sig att somna och krånglade å var arg, men krångla har hon inte längre nåt för, för nu är hon fastspänd på alla håll, kommer ingenstans...;) Elona satt alltid stilla, har aldrig behövt sättas fast, Thilia får vi nog ha koppel på i sommar...

Hon sov tills de stora vilddjuren kom ut från dagis, vaknade och fortfarande trött och vägra somna om... Så kan de gå. Anna tog med Elona hem så hon och Noa fick leka. Thilia lämnade jag hos mamma och tog sen bilen å släpet med veden till sandella och staplade i pallkragar. Blev 3 stycken, nästan 3 kubik. Mange hjälpte till med de 2 sista, tog en stund ändå, var mer än jag trodde! Åkte ut med släpkärran till Kanarp sen, åkte å hämtade Thilia, lämnade av henne å Mange hemma. Han skulle på hockeyn å behövde duscha innan så han fick ta med Thilia och plaska lite. Jag hämtade Elona och väl hemma blev det kvällsmat och nattning. Thilia somnade smidigt, Elona var värre. Läste 2 böcker, (pixi), sen läser hon lite själv och släcker lampan när hon vill sova. Hon ropade efter en stund, var inte trött så jag läste en pixibok till och gick sen. Hon ropade efter en stund igen å va kissenödig. Hälsade på toan, kissade länge och sen la hon sig och ganska snart blev det tyst. Hon var nog kissig, frågade 1:a ggr men det var hon inte då... Knasfia....=)<3<3

Kollade lite på hockeyn samtidigt som arga snickaren och greys. Lyckades pricka in målen och hvs vinst i zappandet, inte illa det!!=D Gött HV, vinst imån med så e det final!!

Nicke som vi köper veden av har varit här ikväll igen med en släpkärra till, så nästa vinter kommer vi klara oss iaf...=) Blir mer stapling imån kan jag tänka...


Kommentarer
Anna

Tur att du har lite att göra!

2010-04-09 @ 21:06:43
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0