Powerwalk!!!

När tjejerna somnat leta jag fram mina stavar och sen knatade jag iväg runt Tryggarp och Gunnestorp. Tog ca 1.5 timme, var redit svettig när jag väl var hemma igen. Var så gött att få röra på sig och med stavarnas hjälp får man upp en bra fart!! Å go musik i öronen med såklart!! Ska plocka fram mer braig gå musig och även spring musik, ska testa att springa ett varv i elljusspåret en dag tänkte jag, ett varv är ju 2500 m, halva vårruset... Klarar jag ett varv där utan att få andnöd eller bryta benen borde jag klara springa hela vårruset.... Men jag är ingen jättefan av att springa, har ju en skithöft som spökar och krånglar i tid och otid... Hoppas den vill vara samarbetsvillig framöver....

Tänk om jag varit hel i höften, så bra och mycket roligare allt hade varit med träning och promenader, kunna busa runt mer på golvet med barnen utan att vara rädd att det ska börja värka, låsa sig, knäppa i den, och sen vara betydligt mycket rörligare... Är ju ganska rädd för vissa rörelser, särskillt snaba som att sätta sig i bilen på fel sätt för fort, kan smälla till högt och göra djävulskt ont... Och vissa perioder känner jag inget alls, funkar hur bra som helst.. Är ganska märkligt.... Undrar hur det kommer vara att få en ny höftkula en dag...? För det vet jag att jag kommer få, när jag är mellan 45-55 år kommer min att vara utsliten.... Spännande...not...=/  Men jag får väl vara glad för de ben jag har, jag klarar ju ändå det mesta, finns dom som har det värre så!! Undrar förresten hur killen, som låg på sjukhus samtidigt som jag för över 20 år sen, har det, han hade samma skit i båda sina höfter.... Stackaren.... som sagt, nån har det alltid värre...

Nähepp, beddtajm, en aning trött nu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0