2 veckor och 3 dagar sen....snacka om att ha varit lat!!=/

Japp, illa illa illa....

Uppdatering hmmm.... Gick bra att passa Max, vi busa en stund, sen fick han gröt å somna sen i Thilias vagn å sov till det var dags å hämta de stora på dagis! Smidigt, kan jag lätt göra om haha!!=) Thilia var inte lika duktig å sov på dagen, hon fick sova i vagnen på em då jag gick runt vågatorp med syster yster å Pluttan!

På tisdagen gick jag till dagis med barnen å fortsatte sen runt Snuggarp själv, Anna hade ingen vagn hemma tyvärr. På em var vi å träffade läkaren Anna på bvc, hon kolla Elonas hals eftersom hon snarkar så mycke. Fick en remiss till Eksjö om röntgen då hennes mandlar är stora å även då troligt hennes polyper... Ska röntgas den
7:e januari i Nässjö.

Gick en sväng på onsdagen med, hämtade även med Noa hem, gick ner å hade både Elona å Noa på ståbrädan, tungt men gick bra! Sara, Clara å Melker hängde på med fabriksgatan upp!!

Sång på torsdagen, näst sista. Begravning med å vi lyckades ju krocka alla i hallen när vi skulle gå hem, inte jättebra tajming... Sen på em/kvällen åkte jag å Anna å köpte blommor till dagisfröknarna, och sen en tur till Berga å spinna å pumpa! Gött va de!

Fredagen inleddes tidigt med lucia på dagis, redan kl 7 var vi där!! De var jättesöta alla barnen å så duktiga!! Elona var tärna, så gullig min fina tjej!! Max hjälpte oxå till med lite skönsång hehe!!=) Efter lussefirandet följde jag med Dedde till Ullared och lämnade barnen hos Anna. Hon lånade Saras syskonvagn å tog med alla 4 till öppna, sen hem  till Mange kom. Då sov både Thilia å Max i vagnen så de hade en trevlig fikastund å Noa å Elona lekte! Jag var hemma sent, Dedde skulle hämta med ett matsalsbord å stolar från Varberg, å det var en tripp i sig... Hade han inte haft gpsen hade vi nog aldrig hittat dit... Åsså glömde han ta ut pengar så vi fick snurra efter en auomat en stund oxå.... Men kom ju hem iaf, lite fattigare hehe.. Alltid kul på ge-kås å jag hitta det jag skulle!

Lite dåligt minne om vad vi gjorde på lördagen, men vi var hos mamma på kvällen och när vi kom därifrån gjorde jag å Mange pepparkaksdeg!  
Jag kom precis på, vi var ju på hockey!!! Mamma hade barnen å vi hade en stund på tu man hand!!=) Blev trött på Färjestads hejaklack, de bua å vråla å skämde ut sig när ett fint luciatåg besökte kinnarps arena!! Idioter som borde blivit utslängda!!=(

Degen blev sen söndagens nöje! Var hos mormor å lussade lite med, övriga var inte hemma så de missade 2 fina tärnor!!=) Dåligt med sång, Elona vägrade hehe, men fick ändå lussepeng av mormor!=P

Måndagen tog vi bil till dagis. Anna å jag åkte sen en tur till skogen på granrisjakt till våra fina bockar vi skulle göra! En kul tripp, de små sov sött därbak!! Gick sen till dagis å hämta huliganerna. Sara m barn hängde på. I Klockarefården gjorde vi en insats å fixa eltråd som en häst lyckats få frambenen lite intrasslat i, kunde gått illa... Åkte förbi efter ja pratat med Nina, tråden såg mer sträckt ut då, bra det för trist om nåt skulle hända ju!

Tisdagen gick vi till dagis å sen runt snuggarp, började snöa så vi såg ganska hejiga ut där hehe!! Stannade här hemma å fixde 1:a bocken, blev jättefin!! Vi har handlag för det där!!

Onsdagen hade vi julfrukost hos Sara, jättemysigt!! hem å hann inte fixa nån vidare mat, blev makaroner å prinskorv som även  Elona å Noa fick, Anna kom hit med dem å vi fixade bock nr 2. Gick inte så smidigt idag då barne var gnälliga å gnöliga alla 4 i omgångar, men boocken blev fin den med tillslut!! Mange tog med Elona å Noa ut å åka pulka i snön, poppis det! När Roger kom hem efter jobb å pingis hade han med sig en familjepizza som vi mumsa på innan fam Lövgren/Svensson gav sig av hemåt! Ganska kallt ute var det med...

Torsdagen var det avslutning på sången, vi kom lite sent, kom knappt in i bilen som var frusen... Avslut i kyrkan, prästen Krister är så himla bra å han å Gerd fixa det roligaste julspel jag sett hittills haha!! Fika i församlingshemmet sen, det bjöd de på idag med skinka bla!! Mycket mumma! Lite lek med innan det var dags å gå hem. Blev lite spinning å pump på kvällen, var så himla jobbigt idag!! Men skönt såklart!

Fredag å avslut på öppna. Tomten kom en sväng med paket till barnen, vi fikade å dansade runt granen.

Nu är klockan massor å jag e trött så nu fortsätter jag imorgon!!

Natti!


Kommentarer
Anna

Äntligen!!! Jag har varit här och kollat många gånger!

Kramiz

2010-01-02 @ 22:13:52
URL: http://annaisismyname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0