Vår ute och vår i mitt sinne!!!

Nu längtar jag ut i trädgården, att få börja röja undan vintern!! Har lite att fixa med ute, göra nya gångar med stenar, flytta pallkragarna som ska planteras diverse grönsaker i, fixa häcken som inte e så vacker efter snöras från taket.... Hade ju inga roliga grannar däråt så häcken har ju fått växa högt, den ska klippas ner en hel del så den hämtar sig lite. Och staket är meningen ska upp, och även höjning av hela gräsmattan egentligen.... Ja finns ju en del att göra och det kliar i fingrarna när man sitter inne å ser solen ute, men än går ju inget göra, själva gräsmattan är ju ännu täckt av snö....

Har ju lite att göra inne med, måla taket överallt. Upp med resterande lister mot golven, och även taklister som vi inte satt upp en enda ännu... Lite lister i köket kvar. Lite annat smått och gott. Ska fixa om lite i Elonas rum oxå tänkte jag, har hittat en säng jag vill ha in dit istället för den hon har nu, men den var inte direkt gratis så jag kikar på blocket om nån dyker upp där....

Ikväll blir det yogalates, och har idag bokat till nästa veckas pass, nu ska jag minsann va ute i god tid!! ;D

Ska fixa lite våffelsmet strax, behöver några ägg bara, tog de sista till kvällsmaten igår... Har en del skräp att slänga i återvinningen med så det kan jag ta samtidigt.

Har en hungrig Thilia här, hon har sovit sen vi gick hem från sången så jag har hunnit med en del tvättjobb nu. Ska röja upp i Thilias blivande rum och datarummet uppe, jag är inte den som samlar, slänger, säljer eller ger bort kläder ofta, men nu har det samlats ett BERG av för små barnkläder så där ska röjas!!
Ska ju ta ut husvagnen snart med, har en hel drös med kuddar som ligger och väntar på att få överdragen färdigsydda och ska bli snygga därinne, ska med tas tag i. Får ta ett ryck ikväll när barnen somnat!

Midsommar firas på Sturkö som vanligt, förra året var syster Jennie hennes sambo (blivande man!!=)) Johan och Jennies pojk Mathias med och firade med oss. Manges föräldrar har ju säsongsplats där sen typ 26 år tillbaka.. Å även Manges bror var där med sina barn å firade. I år ska även min bror dit med sin lilla familj, de ska låna pappas husvagn. Emils tjej Mathilda har en pojk på 2 år så han har ju fått en liten familj nu, så kul att han har träffat en tjej som inte bara ser bra ut, hon är jättettrevlig oxå!! =) De andra han varit ihop med har väl varit trevliga de med, men det är nåt med Mathilda som lixom gör min bror hel typ.... Ska bli så kul iaf! Hoppas Dedde med kommer i år med sina trollungar, han har ju träffat en tjej han med, Pernilla och det är oxå kul!! Blir mångasom firar i år då, hoppas det blir lika fint väder i år som förra året, det var jättevarmt och skönt, blåste lite, men annars var det perfekt!!=)

Bäst att ta hand om hungrig Thilia som gick förbi och spred en inte så härlig doft efter sig kände jag...;P




Kommentarer
Anna

Hoppas du fick ett skönt yogalates pass idag!

Jag hade verkligen behövt det idag!

2010-03-25 @ 20:45:09
URL: http://annaisismyname.blogg.se/
Annica

Japp det var skönt som attan, synd du missa det... Tror det kommer fortsätta över sommaren, vi prata lite om det idag...å många vill ha 2 pass i veckan med så vi får se hur det kommer bli framöver!!! =)

2010-03-25 @ 20:52:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0