Halsfluss IGEN!!!! =/

Japp, i måndags kväll började jag känna lite ret i halsen, blev värre och värre. Sov dåligt, vaknade vid 3, gick på toa och hade svårt att svälja. Somnade vid 4 ca och upp vid halv 6 och mådde kasst, men gick till jobbet iaf, tänkte om det blev bättre fram på dan... Men där hade jag fel, kunde inte svälja knappt och på frukosten fick jag i mig ett ägg och en kopp the... Ringde vårdcentralen och fick komma ut vid 20 i 12. Jag gick hem vid 11, då orkade jag inte mer, vart illamående och helt slut.... Åkte till vc, träffa Bernt och det var efter bara en titt i halsen att konstatera att jag fått halsfluss igen.... ny penicillinkur.... Faaaan så surt! Och jag tycker det är lite pinsamt oxå, nytt jobb och inte kört en hel löneperiod utan att vara sjuk eller vab..... =( Men det är ju så livet är... Jag som nästan aldrig är sjuk har haft en ovanligt sjuk höst... Och inte har jag kunnat träna heller, känns som en evighet sen sist och det är skit för man tappar ju mycket om man inte tränat på ett tag bara, men att dessutom varit massa sjuk tar ju ännu mer så nu får jag ju börja om från början då efter detta..... SUCK!

Nu ska jag iaf äta frukost, kan åtminstonde svälja idag även om det ännu gör ont. Får jag mat i magen piggnar jag till fortare. Å efter en dusch kanske jag blir människa igen!! ;)

I helgen blir det jobb, extra på Sandella å ev i Luttersjö. Ska ringa K sen så får vi se vad han säger... Sandella var inte säkert att vi skulle jobbat helgen, men nu när jag blev sjuk så hamnar vi efter med produktionen... Men jag tycker inte det är så jobbigt med helgjobb, jobbade natt sist och det gick kalasbra, så vi får väl se vilket pass jag kommer få. Ska jobba på fredag igen, ska vara ok enligt läkaren.

Nähepp, dags för mat å dusch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0