En månad igen...;)

Japp, jag är ingen bra bloggare direkt,  men ibland är det bra att ha den å skriva av sig lite... =)

Julen vart bra, var hemma hela dagen och det har nog aldrig hänt förut... Hade Manges familj på julfrukost och julklappsutdelning på morgonen. Gick en sväng fram sen med barnen i pulka, men det var svinkallt ute, blåste som attan... Fort hem och mös i soffan till trolltyg i tomteskogen. Thilia sov sig igenom Kalle Anka ;). På kvällen kom min familj hit och vi åt gröt å jansson mm, vi brukar lägga en 20:a/pers och sen ha i en mandel i gröten så den som får mandeln får pengarna! I år vart det Manges tur, är alltid lite hetsätning för att alla vill ha mandeln hehe!! =)
Sen kom tomten, Thilia gjorde stora ögon, men rädd vart hon inte, hon fick ju massor med paketer av tonten hehe! När vi sen lagt tjejerna körde vi paketleken, och som vanligt på liv och död mellan Emil å Matte haha! Det brukar vara skitkul å så även denna gång! Jag fick snapsglas, toapapper och en pocketbok skriven av Slash och en påse bilar till. =)
Mange har jobbat nästan hela julen, var ledig julafton, nyårsafton, nyårsdagen och söndagen sen har han jobbat alla dagar och jobbar även hela helgen... Han kom inte hem förren efter 7 ikväll... Imån hoppas jag han kan komma hem till 18 iaf, ska fira jul hos pappa då... ;)

Nyår firade vi in med Roger m familj, var trevligt och ganska nyktert faktiskt! Många raketer blev det, köper det för jag tycker det är fint, inte bra för alla djur som är rädda, men tycker att from kvart i 12- 1 borde de överleva, sen är det bara synd att det ska skjutas både före å efter det..
Elona fick skridskor i julklapp, hon å Mange var å åkte lite på nyårsafton, sen har det inte blivit mer då pappan jobbat och jag inga skridskor har och dessutom inte minns när jag sist stod på ett par sånna! Mange har ju spelat hockey så han kan ju den konsten!! ;D

Har kommit igång med träningen nu, tränat mån-tors denna veckan, så gött! Skulle träffat Anna och gått igenom gymmet igen på måndag, men jag ska ju med Elona till ögonläkaren kl 1 så det gick inte alls... Får bli på onsdag istället och får köra lite hemma själv med bollen, den e bra den.... ;) Måste ju ligga i hårdträning nu inför sommaren...;D

Nähepp, nu blir det bädden nästa, tlött nu!

Får väl se när vi hörs nästa gång!! ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0