Tomtedags igen!!

I helgen har vi haft fullt upp. Ledig fredag spenderades först på öppna med barnen, mys som alltid. Fick med 2 pojkar hem, har aldrig lämnat öppna så fort hehe!! ;) Anna skulle till tandis och borra så Noa och Max åkte med hem och det var highlife några timmar. Fixade lite mat och Anna kom hem och åt med oss. Tillbringade några timmar i trevligt sällskap innan det var dags för oss att åka på spinningpass, jag och min man!! Gick bra för min del, Mange hade lite felinställd cykel så han fick lite ont ii en höft, kunde ju jag sett till att det blev rätt men så långt tänkte inte jag... Aja, han skulle kunna följa med ett par ggr till för att testa, man blir inte världsbäst på att spinna bara för man kört ett pass lixom... Jaja, vi får väl se! Sen hem och lite mat i magen och natta tjejerna.

Lördagen var det dags för funky kidz avslutning för Thilia! Hon fick en Tingelingutklädsel som hon f.ö haft på sig i stort sett hela helgen...;P  Dansen sköttes kalas, var jätteskoj som vanligt och alla barnen var duktiga sin stora publik till trots!! =)
Efter det tog vi en snabbfika hos mor, sen kom Anna och barnen och vi tog tag i årets pyssel i form av granristomtar och bockar!! Hämtade granris i skogen, fällda granar såklart, och sen hem fixa lite mat och sen satte vi igång. Fick ihop en stor och en liten bock, en liten och en stor tomte och sen det nya för i år, mosshjärtan att hänga på väggen! De blev jättefina!! =) Ska lägga upp bilder men det får bli imån. Efter pyssel med granris och mossa hade vi en trevlig kväll ihop med fam Lövgren/Svensson, inte fel nånstans det!! =D



Stora bocken!!!=) Snodde bilden av Anna...;P


Snodde denna med, inte bästa så det kommer fler, men här är både stor och liten bock och tomte!! =)

På söndagen traditionella tipsisen, sista för i år. En liten fika i lillsjöstugan med såklart. =) Åkte till hembygdsgården på lite julmarknad med, blev ett par fynd där och lite inspiration till jul.
Åkte sen hem och fixa mat med ovan nämnda familj och sen lite mer pyssel med granris. Har fått lite beställningar redan så lite har vi att stå i i år med! Har fixat bockarna ytterligare lite finare så i år tycker vi de är gladare än innan, ska visa bilder =)
Är det nån som vill ha så är det bara att hojta!! =D

Missade Elonas funky kidz idag, glömde helt bort det bland allt granris... Men hon har en gång till att öva innan den stora showen, ska bli kul att se den med!!=)

Har haft sector alarm här ikväll och pratat larm. Har funderingstid till imån. Är kanske inget att fundera på alls egentligen, dumt att låta bli att skaffa...eller??

Nu ska jag gå och sova, ingen träning imån då jag inte är riktigt 100, lite småsnorig och kli i halsen. Får bli att hämta mer ris imån iaf, och fix med gardiner och fönster, om det nu är tillräckligt ljust för det när man kommer hem vill säga... ;)



Kommentarer
Carro

Sv; Jaa, visst är dom :-) Hade jag kunnat sticka, hade jag stickat ett par till dig! ;-) Hittade förövrigt garnet på Maxi för en billig peng, har glömt att kolla om jag sett det nu det senaste men kan ju va så att det finns kvar också! :-) Kramen!

2011-11-26 @ 15:21:11
URL: http://stjarnfallet.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0