Valborg!!:)

En bra dag idag trots att det inte hänt mkt här hemma som var tanken...:)

Mange åkte till Emil och hjälpte till med hans tak. Jag var hemma och betalade räkningar och deklarerade, fixade med tvätt och bäddade rent.
Satte på skönheten och odjuret till tjejerna och när jag höll på i köket slängde jag ibland ett öga på filmen och ja blödig som jag e kom en liten tår i ögonvrån....;) Den filmen e bra tycker jag!!

Bakade lite, blåbärsmuffins och banankaka, det är roligt att baka, men äta det själv vill jag inte helst fast provsmaka är ju inte dumt och nästan ett måste, kan ju inte bju på nåt som jag inte vet smakar ok!! ;P
Fixade mat mitt i allt oxå, Emil fick med lite skabetti/makaroner å köttfärssås, gött va de me!!;)
Jennie å John titta förbi en sväng, de skulle hämta Matte som "lana" hos vår granne. Bjöd på lite kaffe och muffins men muffinsen ville de inte ha för de ätit precis. Vi tjöta lite skit i solen på trappen, så underbart härligt väder idag!!
När vi sen ätit maten så skulle vi hämta husvagnen med pappa. Elona ville som vanligt inte följa med så Emil tog med dem båda ner till Jennie och fick med sig några muffins att kalasa på;). Vi åkte å hämta pappa å väl framme var det bara sätta igång att flyta runt vagnarna för att få ut vagnen. Gick fint, hade vart pinsamt att skada nån annans vagn när vi flytta runt dem...
Drog hem den och lastade ut pappas möbler, resten fick vi göra vad vi ville med. Gick bra att dra hem den, allt verkar funka å det är gött! Micke å Elli gick förbi när vi stod hos pappa å de tyckte den var jättefin så vi är klart med än nöjda!!:)
Vi åkte ner å hämta tjejerna sen, Mange drack lite kaffe och Thilia åt köttbullar;). Utanför Jennies så ramlade Thilia på asfalten och slog i munnen och fick världens fläskläpp stackaren, hon illvråla så det gjorde nog ont:(. Väl hemma sen fick hon lite glass så kändes det bättre sen.

Mange ville kolla så allt funka med elen i vagnen, så vi övriga åkte till hembygdsparken här i F-rum å kika på elden och åt korv. I år hade de fackeltåg upp dit från centrum, och det sista sköt de raketer. Mysigt och mkt folk.

När vi kom hem var John och en kompis här, de ville ha skjuts till n-ö å hämta 2 tjejkompisar å sen åka till holmen. Jag körde och när vi rulla in på parkeringen på holmen så var det nästan fullt på parkeringen så folk var det nog gott om iaf!!
Nu är jag hemma och ska krypa ner i min goa säng.
Kommer lite bilder, men glömde ta på vår nya vagn så de kommer imån!!:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0