Helg!

Pust vad trött jag varit efter denna vecka... Men det gick, skulle nog inte orka göra så jämt men ibland funka det nog...;)
Trodde på sovmorgon lördag men icke... K ringde på fredagskvällen och han höll på med tornet som gått sönder. Det skulle komma snö med så jag bet ihop och gick upp tidigt och åkte. Småsur på vägen för jag åkte ifrån min frukost hemma... Och mjölka gick bra men fodervagnen var inte på rätt humör så den gick inte imål frekväll körningen.... Ladda den och körde igång. Tornet var lagat och gick bra. K åkte och körde snö. Jag körde vagnen ytterligare en gång. Och när jag fyllde den kom en stor tuss gräs och satte Siv mellan taket och elevatorbandet... Slit och släp en stund. Sen glömde jag stänga luckan till blandarvagnen och körde igång den på lastning när tornet gick.... Det matade ut foder ut balansen och packa sig på elevatorbandet... Massa packat... Bara att sätta sig och dra och slita och svära.... Och 2 ggr till satte det dig mellan bandet och taket och vid kl 12 var jag duktigt irriterad på min klumpighet för hade jag inte klantat mig skulle jag varit hemma då.... Men lite positivit i det hela för tornet spotta ut en del foder under tiden! Och vagnen hann gå klart 2 ggr så var ikapp lite där... Men glad var jag inte!

Åkte hem och fixade lite sen vid 18 var det dags för jul framme, och vad bra det var!! Alla var jätteduktiga!! Jättekul att se!

Idag sov jag länge, åt sen frukost med familjen och sen drog pepparkaksbaket igång. Höll på till 2 när Elona skulle vara framme till julshowen idag, 2 föreställningar kl 15 och 18!
Gjorde delarna till peppishuset, min deg tog slut... Så Mange fick köpa lite, inte alls lika bra som min egna, men det fick ju gå! Ihopsättning imån...;)
Gjorde sen julgodis, Mange tyckte det var jättekul!!;D
Och efter det bytte jag lakan och sen var det dags att hämta hem Nona, en väldigt trött tjej! Men nöjd med helgen var hon och nu sover hon gott!❤

Nu ska jag fixa lite smått sen krypa i bingen jag med, jobb imån igen!!

Fick ingen bra bild på Nona när hon sjöng men en på stora kören och en trött Thilia, jobbigt att gå på julshow!!;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0