Njöt...

Gick till soptunnan och postlådan vid 9 nu ikväll. Skottade av uppfarten och gången till huset och vedboden. Blev stående efteråt och lyssnade på tystnaden och tittade på snön som sakta föll till marken i ett mjukt täcke. När jag rörde fötterna knarrade det sådär härligt som det bara gör i kall nysnö. Jag njöt. Är -7 grader ute och det var en skön kyla inte bitande eller rösen utan skön. Tittade upp mot himlen och mindes när jag var liten och låg i snön i trädgården hos mamma och pappa. Jag låg ofta där och tittade på stjärnorna och njöt av snön och tystnaden. Jag älskar vintern för allt är så mjukt, inbäddat och vackert ute. Det blir ljust av snö i all vintermörker. Rent.
När jag njutit en stund hämtade jag in en korg ved. Gick sen ut på altanen och gjorde klart tomtarna där och började på en granriskrans.

Nu är kl läggdags. Blir att borsta tanden och hängs tvätten och krypa i bingen jämte älskling och katten.

Ikväll fanns inga sorger, inga bekymmer, inga måsten. Bara jag, snön, tystnaden och nöjet att få njuta av det vackra underbara landskapet.❤



Kommentarer
Monica

Härliga ord

2012-12-09 @ 07:49:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0