Piggare:)

Piggare igen, gött! Lite öm i halsen men mycket skönare än att det ska vara som man försöker svälja taggtråd hela tiden!!

Ganska händelselös vecka känns det som, har tillbringat mkt tid i soffan i horisontalt läge med ögonen stängda...;) Men i onsdags var det duellen mot Tenhult, final och såklart vann ju de bästa, vi i Forserum!!! Så jättekul!! Bakade inte 11 rulltårtor förgäves!! Vi hade 167 m lång rulltårta med grädde, de hade 109 tror jag det var!! Och sen skulle det samlas veteranfordon och entusiastfordon, Tenhult fick ihop 118 å här fick vi ihop 151!!! Lite annat var det oxå, introfrågor på musik, samla instrument och körfolk, spela drömmen om Elin och dansa vals till mm! Var helt otroligt vad folk det drog, jättekul!!:)

Igår vart jag ganska pigg och rastlös. Städade hela huset och tvättade och plockade. Höll på flera timmar och kl halv 2 satte jag mig ner och var helt slut... Inte helt konstigt kanske...;) Men nöjd med resultaten, blev piggare av det bara!
I veckan har det fejats och städats i gottebo med, Emils hus har idag fotats och kommer ut på hemnet på måndag. Jättefint blev det där!! Jennie och Johan håller på med sitt nya hus, är ju lite att kolla upp, det ska grävas, gjutas, väljas hus och allt till det mm, mm, mm... Kommer nog bli jättebra det med.
Fredrik och Pernilla har sålt sitt hus och flyttat till lägenhet. Blir att gå på deras bröllop i augusti, spännande...

Har kört diet i 2 veckor snart, kände jag behövde skjuts för jag hade slarvat med allt länge nu....:/ Varför är man så dum och äter sånt man inte ens tycker är gott?? Bara för att man just är sugen på det men det smakar inte och ändå sitter man där och trycker i sig det??? Dålig karaktär... Men nu har vi kämpat i 2 veckor, lite choklad har jag fuskat, men bara god sån! Och enbart på lördagen, och trots det visar vågen på -4.3 kg och måttet på magen -6 cm! Japp, jag är nöjd men mer kommer det bli!
Tänkte börja träna igen, nu har lusten återvänt, kom ju en härlig värk i kroppen emellan nu men så fort det känns 100 är jag tillbaka på Berga, lagom till alla nya releaser!!;) Gött att komma igång igen!!:)

Imån ska vi fixa på altanen, vill bli klar där nu. Ska även fixa upp lister, (äntligen!!;)), bära lite ved, fixa upp tjejernas studsmatta och lite annat. Mycket på tapeten alltså!!;P

Ska krypa i säng nu, trött i ögat. Just ja, Thilia somnade utan tutten ikväll!! Min lilla stora mystjej!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0