Funderar...

Alltså, jobb är ju en viktig bit i livet eller hur?!? Och tack vare daman i morse går min hjärna på högvarv...
Vad vill jag göra då?? Jaa, finns massor jag kan tänka mig, konditor, barnmorska, brandman, mjölka kor, industri mm... En gång i tiden ville jag bli hovslagare...;) Möjligheterna är ju oändliga egentligen... Men... Vad ska man gå efter?? Lön? Jobbarkompisar?? Pendelavstånd? Arbetstider?? Eller helt enkelt vad man trivs med resten kan lixom kvitta?? Jobbcoatchen tycker jag lever upp när jag pratar om djur. Ja jag skulle ju ljuga om jag säger att de inte tar stor plats i mitt liv, men allt ska ju lixom passa där med...
Fördelar och nackdelar har ju alla jobb.
Kosseriet har mkt emot sig, men även många fördelar. Industri som jag har det nu har många fördelar. Alltså jag kan hålla på i evigheter ju!! Jobbet jag har nu inkluderar nära hem, bra tider som passar mig ok, bra lön, får ju tom lön på helgdagar när man är ledig, allt inom lönebiten slipper jag tänka på, företaget sköter det, fasta tider, inget helgjobb, jobbarkompisar. Och kosseri jobbar man oftast nån helg, överlever man ju, men helst slipper jag delade turer. Jobbarkompisar har man massor men de säger inte så mkt tillbaka!;) Lönen är ju sämre, men kör man enligt alla avtal så är det ju klart skapligt. Bara den biten sköts korrekt så är det kalas.
Konditor blir jag nog inte, knas tider för oftast ska man väl upp å baka vid typ 3 på natten...;) Och barnmorska... Plugg är ju inte min starka sida...;) Brandman skulle vara coolt, deltid kunde man ju bli, men då krävs ju jobb helst på hemmaplan... Sen är du ju låst innanför 50 skyltarna sådär var 3e vecka när du hat jour... Men det skulle vara nåt det!!:)
Hovslagare blir jag heller inte, är nog för klen för det!!;) Och kontakt med hästar nuförtiden är ganska obefintlig, ser dem i hagen när jag åker förbi typ....:(

Summan av detta?? Ja inte är jag precis klokare, snarare tvärtom...

Nu ska jag sova, är trots allt en dag i morgon oxå!!



Kommentarer
Anna

Det där är en knepig fråga! Jag tror att har man ett jobb med bra jobbarkompisar så spelar inte jobbet så stor roll. Även det roligaste jobbet blir ju tillslut bara ett jobb. Trivs man och mår bra så har man ju ett bra jobb!!!

Kram min underbara vän!!!

2012-05-04 @ 09:39:58
Erika

Det är svårt. Hade varit jättekul atttesta något annat... men vad? hur ska man kunna veta? Jobbet just nu har enorma fördelar, men jag vill inte mjölka kor hela livet. När vet man att det är dags att ta nya tag, mot nya grejjer?? Svårt, men det ger sig nog en dag. Under tiden fortsätter jag fundera. Massor av kramar. ps Jag ville bli veterinär en gång för längesedan, blir nog inte så. Sedan var det lantmästare, blir nog inte så heller ;)

2012-05-04 @ 21:03:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0