Torsdag!

Igår plocka jag ris efter jobbet och åkte hem med det. Fick samtal av Hanna grannen, det stod en bil på gatan utanför grannen Mia, den hade stått där hela dan och det satt nån i. Skumt såklart... Efter en stund såg jag 2 gå från "räksallads" hus till bilen och en stund efter det kom en polisbil. Då gick luren varm en stund haha!! Anna kom med sina grabbar och sen kom Jennie med sitt bockskelett och hi hängde i fönstret som ugglor!!;) en polisman hade hämtat en kofot och gick upp till räkis hus. Efter ytterligare en stund kom polisen och de 2 andra från bilen ut till gatan och med sig hade de 2 hundar. Hanna hade kollat regnr på bilen och den tillhörde länsstyrelsen, så nu hade de haft span på räkis hus under dagen och sett att han hade hundar där inne som ingen kolla till så nu beslagtog de dem. Bra tycker jag!! De kunde tagit med sig han med tycker jag.....

Vi fikade lite sen åkte Jennie hem och jag och Anna gjorde några tomtar. Anna å grabbsen åt mat här innan de åkte hem, kyckling i ugnen med en ihopkoksås som blev helt ok!!

Idag när jag kom till jobbet hade en kviga kalvat och under tiden vi mjölka kalvade hennes granne, oxå hon en kviga!!;) Kul när det rör på sig! Fram över i dec runt jul och in i januari kommer det vara ca 18 st som kalvar och i mars kommer ett gäng till! Spännande!!=)

Varit på arbetsförmedlingen en sväng idag, träffade en vettig handläggare och fick en ny handlingsplan. Bra när det ät åt det hållet!!=)

Nu ska vi fixa mat och pepparkaksdeg, blir bak på lördag och lite pysslande, imån åker jag å Mange till Ullared och på söndag är det gudstjänst framme, Elona ska vara med och sjunga, och sen julskyltning och efter det ska jag mjölka kväll. Full fart hela tiden!!=D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0