Jobberi jobbera!

Igår hämtade jag T på dagis, de ringde för hon var väldigt snorig. Inte bra. Själv var halsen inte på min sida, och huvudet värkte.

Pratade jobb med K, ska dit på måndag morgon! Spännande!

Hämtade E i skolan, fröken på fritids hade snurrat till det lite, E skulle vara på fritids som idag men de vimsade till det och trodde det var igår...;) Så hon hade gått till matsalen när jag kom! Hon fick med sig mackan hon börjat äta på hehe..;)

Väl hemma hade jag lovat T att baka bullar. Började med att röja i köket och då knacka det på dörren. Är ju van att granntjejerna kommer hit titt som tätt så det var inget konstigt. T öppnade och när jag tittade dit blev jag lite snopen för utanför stod Hugo, en kille i Elonas klass, han bor bara några hus härifrån. Han ville leka med Elona och visst gick det bra, han hade med lapp med nr hem så jag ringde hans mamma Ellie och bestämde att han kunde stanna tills E skulle på funky kidzdansen.

När han gått kom Sara och hämtade E, hon körde till dansen idag. Här hemma fixade jag å T mat och bullar. Lagom till maten var klar kom E hem igen. Vi åt, sen blev det bullefterätt och sen dusch och hopp i säng.
Sen var det min tvkväll, falling skies och dallas!!;P

Servade T ett par ggr inatt, hon var snorig... Och när jag gick upp vid 7 var det med huvudvärk... Inge kul nej... Men så är livet på en pinne ibland. En alvedon sen ta tag i dagen! E kom ner själv, T fick jag dra ur sängen;). Lämnade E i skolan och sa att imån fick hon vara ledig eftersom vi ska till Öland på skördefesten.

Hem och åt frukost och sen mös vi ner oss och kollade på Narnia (tecknade). Jag somnade med T på sidan på magen!;)
Vaknade till lagom till det var dags för lunch, korvsoppa, smaskigt värre!!

Lämnade sen T hos farmor å farfar och åkte till N-ö och träffa jobbcoatchen. Vi har alltid mkt att prata om och bolla lite fram och tillbaka om det mesta.
Efter det blev det besök på hm och kappahl, systemet och kvantum.
När jag kom hem var Roger G här på lite fika. E var hos Hugo och lekte, hon ringde dit själv och frågade om de kunde leka, första ggr hon gjort det! De bestämde till halv 6 så lite efter det kom hon hemsläntrandes, ganska nöjd att kunna ringa och gå dit själv!! Min stora tjej! Vart tar tiden vägen...

Har druckit en god kopp the nu och kollar på hockeyn, HV ligger under med 3-1, inte kul men det är inte slut än, och man kan ju inte vinna jämt...

Imån åker vi till Öland som sagt, ska bli mys! Ska plocka fram kläder innan jag lägger mig, försöka komma iväg ganska skapligt tänkte vi. Hoppas på skapligt väder!!=)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0