Händelserik dag...

En dag med blandade känslor och händelser.

Jobbat, gick fint. Flyttade lite djur jag och Rickard, jobbar bra ihop hehe!;)

Sen åkte jag till skolan för att hämta Elona och Liska. Jag tänkte vara där 20 över 1 men var ett par minuter sen och det stod massor ned bilar på gatan så jag åkte upp till parkeringen bakom skolan. Gick in till skolan och det var precis folktomt, de flesta brukar hunnit iväg så dags.. Tog i dörren och den var låst. Blev lite snopen. En av lärarna öppnade och släppte in mig och sa att han släpper in mig men inte ut. Ingen får gå ut när de kommit in för polisen har sagt så. Då insåg jag att jag har ju sett ett par polisbilar i byn när jag kom dit. Han berätta även att det hade setts ett par ungdomar med vapen i samhället därför hölls barnen kvar inne...
Bara att sätta sig och vänta. En del föräldrar i skolan undrade ju som jag vad som hände egentligen. Obehagligt och overkligt...
Vi behövde inte vänta så länge innan de släppte iväg oss, ca kvart i 2 åkte jag till dagis och hämta Thilia. Då var en gripen fick vi veta.
Väl hemma hörde jag på radion att de varit 3 st och en gripen och 2 runt 15! år lämnade hos föräldrarna.
De hade haft luftgevär så det var inte så "farliga" vapen, men nog för att skrämma både elever, föräldrar och lärare!!
Och lite undrar man faktiskt hur föräldrarna tänker när ungarna sen tillåts att vistas ute samma dag efter en sån grej.. Kanske lätt för mig att säga, men hade det vart min unge hade han inte fått visa sig ute mer den dagen! Men de hade setts framme igen senare alla 3...

Elona, Liska och Thilia har lekt hela em ihop iaf, jättebra funkar de ihop! Själv började jag måla min byrå, ska måla en gång till imån sen är den klar! Kommer bli bra när den är på plats!!

Elona har varit på kör ikväll och sen åt vi kvällsmat och nu sover tjejerna gott och jag med strax, trött som attan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annicas klotterplank

Välkomna till min yra vardag!

RSS 2.0